Img 6059

چسب سیلیکون چیست؟ چسبی که احتمالا برای هر کاربردی که به آن فکر کنید، مناسب است! البته استفاده از عبارت «هر کاربرد» در این جمله، کمی اغراق آمیز به نظر می رسد و بهتر است به جای آن بگوییم برای بسیاری از کاربردها مناسب است. این چسب‌ ها انواع مختلفی دارند و در صنایع مختلف و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد نداریم درباره روش ساخت چسب‌ های سیلیکون یا اطلاعات شیمیایی آن‌ها چیزی بگوییم. ما در این مقاله به کاربردهای چسب سیلیکون و انواع آن‌ها می‌پردازیم و به شما آموزش می‌دهیم در چه مواقعی باید از این چسب‌ ها استفاده کنید و چگونه می‌توانید بوی بد آن‌ها را از بین ببرید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند  پنهان 
1) چسب سیلیکون چیست؟
2) ویژگی‌ های چسب سیلیکون چیست؟
3) انواع چسب سیلیکون بر اساس رنگ
4) تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم و خمیر سیلیکون چیست؟
5) کاربردهای چسب سیلیکون چیست؟
6) روش از بین بردن بوی چسب سیلیکون چیست؟
7) از بین بردن بوی چسب سیلیکون از روی سطوح

 

چسب سیلیکون چیست؟

چسب سیلیکونی ضد باکتری و آنتی باکتریال پومکس-ایران پومکس

 

ایران پومکس

در رابطه با سوال چسب‌ سیلیکون چیست باید بگوییم چسب سیلیکون جزو مواد پلیمری است که خاصیت ضد آب هم دارد. این چسب‌ها بر پایه پلیمرهای سیلیکونی متیل یا فنیل ساخته می‌شوند. آن‌ها انواع مختلفی دارند و برای چسباندن مواد مختلف و درزگیری و آب‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسب‌های سیلیکون هم در صنعت و هم در خانه کاربرد دارند. ویژگی‌های سیلیکون باعث شده چسب‌هایی که بر پایه این ماده ساخته می‌شوند، برای کاربردهای مختلف مناسب باشند.

ایران پومکس

ویژگی‌ های چسب سیلیکون چیست؟

چسب‌های سیلیکونی بخاطر ویژگی‌های پلیمر سیلیکون، ویژگی‌های مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند روی سطوح مختلف افقی، عمودی یا مورب اعمال شوند.
  • ضد آب و رطوبت هستند و برای پوشاندن درزها کاربرد دارند.
  • دوام زیادی دارند و می‌توانند برای مدت طولانی بدون آسیب روی سطح باقی بمانند.
  • چسبندگی بالایی دارند و می‌توانند موادی با جنس‌های مختلف از جمله فلز، پلاستیک، شیشه، سرامیک و… را به هم بچسبانند.
  • به زمان زیادی برای خشک زدن نیاز دارند. به همین دلیل بعد از کار کردن چسب لازم است سطح را چند ساعت تحت فشار قرار دهید.
  • بعد از خشک شدن مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل بعد از خشک شدن امکان تغییر در سطح وجود ندارد، مگر اینکه چسب را بتراشید و پاک کنید و دوباره از نو بچسبانید. البته مقاومت بالا باعث می‌شود پاک کردن آن‌ها از روی سطح کمی سخت باشد.
  • قابلیت رنگ کردن در حین اجرا یا بعد از آن را ندارند. به همین دلیل کارخانه‌ها آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند.

 

انواع چسب سیلیکون

چسب آکواریوم یکی از مشهورترین و کاربردی‌ترین انواع چسب سیلیکون است و به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌‌کنند چسب سیلیکون تنها همین یک نوع را دارد. چسب آکواریوم یکی از انواع چسب‌های سیلیکونی است؛ این چسب‌ها انواع مختلف دیگری هم دارند که برای کاربردهای گوناگون مناسب هستند. در ادامه انواع چسب سیلیکون را نام می‌بریم و درباره کاربردهای آن‌ صحبت می‌کنیم.

 

 

ایران پومکس

۱) چسب سیلیکون خنثی چیست؟

 

1) چسب سیلیکون خنثی چیست؟

 

این چسب‌ها اسیدی نیستند و بر پایه سیلیکون خنثی ساخته می‌شوند. آن‌ها معمولا تک جزئی هستند و نسبت به نمونه‌های اسیدی، مقاومت بیشتری دارند. چسب‌های خنثی بوی خاصی ندارند و برای افرادی که نمی‌توانند بوی چسب سیلیکونی اسیدی را تحمل کنند، مناسبند. این چسب‌ها هم برای درزگیری و هم برای چسباندن سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایران پومکس

۲) چسب سیلیکون استوکسی یا اسیدی چیست؟

 

2) چسب سیلیکون استوکسی یا اسیدی چیست؟

 

کلی‌ترین دسته‌بندی برای چسب‌های سیلیکونی بر اساس خنثی یا اسیدی بودن آن‌هاست. چسب‌های استوکسی یا اسیدی با ترکیب سیلیکون با یک ماده حلال ساخته می‌شوند. چسب آکواریوم یکی از مشهورترین انواع چسب سیلیکون استوکسی محسوب می‌شود.

این چسب‌ها به صروت تک جزئی یا دو جزئی ساخته می‌شوند و برای درزگیری کاربرد دارند. این چسب‌ها بوی نامطبوعی تولید می‌کنند و اگر از روش‌های رفع بوی بد استفاده نکنید، ممکن است بوی آن‌ها تا چند هفته هم در فضا باقی بماند. ویژگی‌هایی چون مقاومت در برابر دمای بالا و پایین و رطوبت، کاربری آسان و… باعث می‌شود این چسب‌ها برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

ایران پومکس

۳) چسب سیلیکون تک جزئی چیست؟

ایران پومکس

 

چسب‌های سیلیکونی تک جزئی تنها یک بخش دارند و بدون نیاز به هاردنر خشک می‌شوند. البته این نوع چسب‌ها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. تک جزئی یا دو جزئی بودن چسب سیلیکونی یکی از روش‌های کلی برای دسته‌بندی این محصولات است؛ چسب آکواریوم، چسب‌های درزگیر و بسیاری دیگر از انواع چسب سیلیکونی به صورت تک جزئی تولید می‌شوند.

کار با چسب‌های تک جزئی ساده‌تر است و به همین دلیل مشتریان ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند. کارخانه‌ها چسب‌های تک جزئی را به صورت استوکسی یا خنثی تولید می‌کنند. به عنوان مثال چسب آکواریوم یک چسب تک جزئی استوکسی است، اما چسب آینه یک چسب خنثی محسوب می‌شود.

 

ایران پومکس

۴) چسب سیلیکون دو جزئی چیست؟

 

 

ایران پومکس

تفاوت اصلی چسب‌های تک جزئی و دو جزئی در مکانیزم خشک شدن آن‌هاست. چسب‌های تک جزئی با تبخیر رطوبت یا حلال موجود در ترکیبات چسب خشک می‌شوند، اما علت خشک شدن چسب‌های دو جزئی واکنش شیمیایی است که بین دو ماده رخ می‌دهد. بنابراین زمان خشک شدن چسب‌های دو جزئی نسبت به نمونه‌های تک جزئی کم‌تر است.

چسب‌های دو جزئی استحکام بسیاری دارند، به همین دلیل در مواردی که مقاومت چسب اهمیت بسیاری دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در ساخت و نصب پنجره‌های دو جداره از این نوع چسب استفاده می‌شود. نکته مهم در استفاده از چسب‌های دو جزئی، ترکیب دو ماده به نسبت مشخص است. تناسب میان آن‌ها در ترکیب باعث می‌شود چسب به درستی عمل کند.

۵) چسب سیلیکون آب بندی چیست؟

ایران پومکس

5) چسب سیلیکون آب بندی چیست؟

این نوع چسب با نام درزگیر سیلیکونی هم شناخته می‌شود. چسب آکواریوم محصولی است که معمولا برای درزگیری ساختمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما چسب سیلیکون آب بندی انواع دیگری هم دارد که برای کاربردهای مختلف مناسب هستند. این چسب‌ها سیلیکون خنثی هستند و معمولا به صورت تک جزئی تولید می‌شوند.

انواع مختلف چسب سیلیکون آب بندی عبارت است از:

  • چسب مقاوم در برابر حرارت
  • چسب درزگیر شفاف
  • درزگیر ساختمانی
  • چسب آکواریوم

ایران پومکس

۶) چسب سیلیکون حرارتی چیست؟

 

 

 

دو نوع از چسب‌های سیلیکونی به چسب سیلیکون حرارتی مشهور هستند؛ نوع اول درزگیر یا چسب آب بندی است که در قسمت‌ قبل درباره آن توضیح‌ دادیم. این چسب‌ها در عین قابلیت‌ درزگیری، مقاومت بالایی در برابر حرارت و دمای بالا دارند و به همین دلیل برای درزهای کوره‌ها و فضاهایی که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند، استفاده می‌شوند.

نوع دوم چسب سیلیکون حرارتی را با نام چسب حرارتی می‌شناسند. این چسب‌ها بیشتر برای کاربردهای خانگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب‌ها به شکل لوله طراحی می‌شوند و داخل تفنگ مخصوص چسب حرارتی قرار می‌گیرند. تفنگ با حرارت دادن، لوله سیلیکون را ذوب می‌کند و چسب از قسمت جلویی تفنگ خارج می‌شود.
هنگام کار با چسب حرارتی باید مراقب باشید؛ زیرا چسب ذوب شده دمای بالایی دارد و دست را می‌سوزاند. همچنین باید پیش از اینکه چسب خشک شود، هرآنچه می‌خواهید را بچسبانید. چسب بعد از چند دقیقه دوباره به حالت جامد در می‌آید و خاصیت چسبندگی‌اش را از دست می‌دهد. در این قسمت سعی کردیم شما را با اینکه چسب سیلیکون حرارتی چیست آشنا کنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

۷) چسب سیلیکون واشر ساز چیست؟

 

 

 

چسب‌های واشرساز کاربرد صنعتی دارند. این چسب‌ها برای پوشاندن درزهای کوچک، چسباندن قطعات حساس و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. چسب‌های واشرساز مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و ذوب نمی‌شوند. آن‌ها معمولا تک جزئی هستند و بعد از استفاده ترک نمی‌خورند و حجمشان هم کاهش پیدا نمی‌‌کند. این چسب‌ها بیشتر در صنایعی چون خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

۸) چسب سیلیکون بهداشتی چیست؟

 

 

 

چسب‌های سیلیکون در محیط‌هایی که بهداشت در آن‌ها اهمیت دارد، مانند کارخانه‌های داروسازی و… هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این صنایع به جای چسب‌های سیلیکون معمولی، از مدل‌های بهداشتی استفاده می‌شود. چسب‌های بهداشتی یکی از انواع چسب سیلیکون استوکسی هستند و خاصیت اسیدی دارند.

سوال مهم این است که وجه تمایز بین این نوع با سایر انواع چسب سیلیکون چیست؟ چسب‌های بهداشتی علاوه بر تمام ویژگی‌های چسب‌های سیلیکونی، خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچ هم دارند. در نتیجه مانع از ایجاد آلودگی روی سطح می‌شوند. این چسب‌ها برای فضاهایی که رطوبت آن‌ها زیاد است و امکان رشد قارچ و کپک وجود دارد نیز مناسب هستند.

ایران پومکس

۹) چسب آینه چیست؟

 

 

ایران پومکس

چسب‌هایی که برای شیشه و آینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، نباید روی سطح آن‌ها تغییر ایجاد کنند. همچنین باید به اندازه‌ای محکم باشند که بتوانند شیشه یا آینه دکوراتیو را برای مدت طولانی روی دیوار یا هر سطح دیگری نگه دارند. به همین دلیل نوع خاصی از چسب سیلیکون با نام چسب آینه تولید شده است. البته این چسب‌ها کاربردهای دیگری هم دارند و بخاطر شفافیت، برای هر سطحی که ظاهر آن اهمیت دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایران پومکس

انواع چسب سیلیکون بر اساس رنگ

 

 

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، رنگ کردن چسب سیلیکون بعد از اجرا امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل کارخانه‌ها این محصول را با رنگ‌های مختلفی تولید می‌کنند تا مشتریان بتوانند بر اساس رنگ سطح مورد نظرشان، محصول مناسبی را انتخاب کنند.

برخی از انواع چسب‌های سیلیکونی و به خصوص چسب‌های صنعتی تنها یک رنگ دارند، اما چسب‌هایی که در ساختمان، دکوراسیون و کاربردهای خانگی استفاده می‌شوند، دارای چند رنگ مختلف هستند. در ادامه رنگ‌های مختلف چسب‌های سیلیکونی را نام می‌بریم:

  • چسب شفاف (بدون رنگ)
  • چسب مشکی
  • چسب سفید
  • چسب طوسی تیره و طوسی روشن
  • چسب قرمز
  • چسب زرد
  • و…

تنوع رنگ چسب سیلیکون، به نوع چسبی که انتخاب می‌کنید و موجودی فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید بستگی دارد.

ایران پومکس

تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم و خمیر سیلیکون چیست؟

 

تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم و خمیر سیلیکون چیست

ایران پومکس

بسیاری از افراد درباره تفاوت چسب سیلیکون و چسب آکواریوم اطلاع ندارند و تصور می‌کنند چسب آکواریوم، چسب سیلیکون و خمیر سیلیکون، هر سه یک محصول هستند. در حالی که اینطور نیست. در این قسمت به فرق چسب سیلیکون با چسب آکواریوم می‌پردازیم. چسب آکواریوم یکی از انواع چسب سیلیکون محسوب می‌شود، تک جزئی است و به صورت اسیدی ساخته می‌شود. این چسب‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و معمولا برای درزگیری فضاهای مرطوب به کار می‌روند.

با مطالعه قسمت‌های قبلی متوجه شده‌اید چسب سیلیکون چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همچنین می‌دانید که علاوه بر چسب آکواریوم انواع دیگری نیز دارد. در قسمت‌های بعدی با کاربردهای مختلف این نوع چسب نیز آشنا خواهید شد.

خمیر سیلیکون ماده‌ای است که بیشتر در صنعت به کار می‌رود و یک انتقال دهنده حرارتی است. تفاوت چسب سیلیکون و خمیر سیلیکون در این است که خمیر سیلیکون بیشتر در صنعت الکترونیک برای چسباندن قطعات ظریف کاربرد دارد. قطعات الکترونیکی که با استفاده از خمیر سیلیکون به هم چسبیده‌اند، گرمای خود را به خمیر منتقل می‌کنند و خودشان خیلی داغ نمی‌شوند. بنابراین بخاطر گرمای تولید شده، آسیب نمی‌بینند. کاربرد خمیر سیلیکون نسبت به چسب سیلیکون محدودتر است و تنها در برخی از صنایع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایران پومکس

کاربردهای چسب سیلیکون چیست؟

 

کاربردهای چسب سیلیکون چیست؟

ایران پومکس

یکی از مهم‌ترین دلایل کاربردی بودن چسب سیلیکون، سادگی استفاده از آن است. هرکسی می‌تواند با این چسب‌ها کار کند. البته برخی از کارها مانند استفاده از چسب سیلیکون در دکوراسیون و نمای ساختمان باید توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه انجام شود؛ زیرا تمیزی و پیدا نبودن چسب در این کارها اهمیت زیادی دارد. اگر با دقت از چسب‌های سیلیکونی استفاده کنید، تغییری در ظاهر سطح ایجاد نمی‌شود و چیزی مشخص نخواهد بود.

در قسمت‌های قبل خواندید که انواع چسب سیلیکون چیست. تنوع این چسب‌ها یعنی هرکدام از آن‌ها کاربردهای مختلفی دارند و روش استفاده‌شان نیز متفاوت است. برخی از افراد ابتدا چسب را می‌خرند و سپس می‌خواهند برای تمام کاربردهای مورد نظرشان از آن استفاده کنند. روش درست این است که ابتدا کاربرد مورد نظرتان را مشخص کنید و سپس چسبی که برای آن مناسب است را بخرید.
در ادامه بررسی می‌کنیم متداول‌ترین کاربردهای چسب سیلیکون چیست.

  • درزگیری فضاهای مختلف از جمله سینک، درزهای تجهیزات آشپزخانه و حمام و… .
  • نصب و درزگیری پنجره‌ها و شیشه‌ها.
  • استفاده برای نصب وسایل دکوراسیون و نمای ساختمان.
  • استفاده برای چسباندن قطعات مختلف در صنایع گوناگون.
  • عایق‌بندی سطوح در برابر حرارت و رطوبت.
ایران پومکس

 

روش از بین بردن بوی چسب سیلیکون چیست؟

کاربرانی که از چسب‌های سیلیکونی استوکسی استفاده می‌کنند، نسبت به بوی آن احساس بدی دارند و به دنبال راهی برای از بین بردن بو هستند. اگر بیش از حد نسبت به بوی چسب حساس هستید، بهتر است از همان ابتدا به سراغ انواع چسب سیلیکون خنثی و بدون بو بروید. زیرا در حین کار نمی‌توان بوی چسب را از بین برد و در هر صورت باید برای چند ساعت این بو را تحمل کرد.
در ادامه بررسی می‌کنیم روش‌های از بین بردن بوی چسب سیلیکون چیست و چطور می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این بوی بد را از فضا بیرون کرد. دوستان زیادی از ما می پرسند که چگونه بوی چسب آکواریوم را از بین ببریم؟ دقت داشته باشید مراحلی که در ادامه عنوان می شود را می توانید برای از بین بردن بوی چسب آکواریوم نیز استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید ما در محتوایی دیگر به چگونگی از بین بردن بوی چسب اکواریوم و کاربردها این چسب به تفصیل پرداخته ایم.

۱) تهویه مناسب

اولین و بهترین راه برای از بین بردن بوی چسب سیلیکون یا سایر چسب‌های استوکسی این است که درب‌ها و پنجره‌ها را باز بگذارید و دستگاه‌های تهویه را روشن کنید.

ایران پومکس

۲) ساخت بوگیر وانیل و روغن نعنا

ایران پومکس

روش از بین بردن بوی چسب سیلیکون چیست

ایران پومکس

مقداری پودر وانیل را به روغن نعنا اضافه کنید. چند تکه پنبه را گرد کنید تا به اندازه توپ پینگ‌پونگ در آید. هرکدام از پنبه‌ها را به ترکیب وانیل و روغن آغشته کنید و در قسمت‌های مختلف فضایی که در آن بوی چسب وجود دارد قرار دهید. این پنبه‌ها بو را به خود جذب می‌کنند و بعد از مدتی بوی مطبوع نعنا و وانیل را احساس خواهید کرد.

می‌توانید به جای پنبه، از ظرف آب هم استفاده کنید. چند ظرف آب را در قسمت‌های مختلف فضا قرار دهید و در هر کدام از آن‌ها مقداری از ترکیب وانیل و روغن نعنا بریزید. هرچه تعداد ظرف‌ها یا تکه‌های پنبه بیشتر باشد، بوی بد زودتر از بین می‌رود.

ایران پومکس

۳) بوگیری با استفاده از مواد طبیعی

برخی از مواد طبیعی خاصیت بوگیری دارند و می‌توانند برای از بین بردن بوی رنگ، چسب سیلیکون و… مورد استفاده قرار بگیرند. بعضی از این مواد مثل لیمو خودشان هم بوی خوبی دارند و فضا را معطر می‌کنند، اما برخی از آن‌ها مانند ذغال فقط بوی بد را از محیط جذب می‌کنند.

ایران پومکس

از بین بردن بوی چسب سیلیکون با استفاده از مواد طبیعی

ایران پومکس

در ادامه انواع مختلف مواد طبیعی که برای از بین بردن بوی چسب سیلیکون کاربرد دارند را نام می‌بریم.

  • لیمو: چند دانه لیمو ترش را برش بزنید و در قسمت‌های مختلف فضا قرار دهید تا بوی چسب را جذب کند و بوی معطر لیمو در فضا پخش شود.
  • سرکه: مقداری سرکه را با آب ترکیب کنید و در قسمت‌های مختلف فضا قرار دهید. در ساعت‌های اولیه بوی سرکه با بوی چسب ترکیب می‌شود و ممکن است تصور کنید که اوضاع بدتر شده! اما بعد از چند ساعت بوی سرکه به همراه بوی چسب آکواریوم از بین می‌رود.
  • پیاز: بهتر است از پیاز سفید استفاده کنید، زیرا بهتر از پیاز قرمز بوی چسب را جذب می‌کند. آن را برش بزنید و در قسمت‌های مختلف فضا قرار دهید. همچنین می‌توانید پیاز را ظرف آب قرار دهید و در قسمت‌های مختلف بگذارید.
  • قهوه: برای از بین بردن بوی چسب سیلیکون بهتر است از دانه آسیاب‌نشده قهوه استفاده کنید و آن را در قسمت‌های مختلف اتاق قرار دهید. اما اگر دانه در دسترس نیست، می‌توانید از پودر قهوه هم به همین شکل استفاده کنید.
  • ذغال: ذغال هم جزو موادی است که می‌تواند بوی مواد شیمایی مانند رنگ یا چسب سیلیکون را به خود جذب کند. برای اثر بخشی چند تکه ذغال را در قسمت‌های مختلف فضا قرار دهید.

بهتر است این مواد را بیشتر در کنار فضایی که چسب‌کاری کرده‌اید، بگذارید تا سریع‌تر بوی بد محیط را جذب کنند.

ایران پومکس

۴) معطر کردن فضا

ایران پومکس

معطر کردن فضا برای از بین بردن بوی چسب سیلیکون

ایران پومکس

شمع‌های معطر، عود یا اسماج هم انتخاب خوبی برای معطر کردن فضا و از بین بردن بوی چسب سیلیکون هستند. حتی اگر شمع معطر هم در دسترس ندارید، چند شمع معمولی در قسمت‌های مختلف روشن کنید. شعله شمع مواد شیمیایی آزاد شده در فضا را از بین می‌برد.

البته اگر قصد دارید فضا را ترک کنید و بعد از از بین رفتن بو دوباره برگردید، بهتر است از این روش استفاده نکنید. زیرا روشن ماندن آتش بدون نظارت ممکن است باعث بروز حادثه شود.

ایران پومکس

از بین بردن بوی چسب سیلیکون از روی سطوح

ایران پومکس

از بین بردن بوی چسب سیلیکون از روی سطوح

ایران پومکس

اگر بعد از اینکه بوی چسب از فضا بیرون رفت، همچنان سطوحی مثل فرش‌ها یا سنگ‌های آشپزخانه و… بوی سیلیکون می‌دهند، به سراغ جوش شیرین بروید. جوش شیرین هم یک ماده جاذب بو است و می‌تواند به جای ذغال یا سایر موادی که در قسمت‌های قبل معرفی شد، در فضا قرار بگیرد.

برای از بین بردن بوی چسب از روی سطوح، مقداری جوش شیرین را در آب حل کنید و روی سطح مورد نظر بپاشید. بعد از چند ساعت، متوجه می‌شوید که بوی بد از روی سطوح رفته است.

ایران پومکس

کلام آخر: چسب سیلیکون یکی از کاربردی‌ترین انواع چسب‌هاست

کاربردهای انواع چسب سیلیکون بسیار زیاد است و همه افراد حداقل یک بار به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند. تنوع این چسب‌ها در برخی موارد باعث می‌شود کاربران نتوانند تشخیص دهند کدام یک از آن‌ها برای کاربرد مورد نظرشان مناسب است. در این مقاله سعی کردیم در کنار پاسخ به سوال چسب سیلیکون چیست، اطلاعات مورد نیاز درباره این نوع چسب را ارائه دهیم و بگوییم که هرکدام برای چه کاربردی مناسب هستند.

مجموعه ایران پومکس به صورت تخصصی در زمینه انواع چسب خانگی و صنعتی فعالیت می‌کند. اگر هنوز نمی‌دانید کدام یک از انواع چسب برای کاربرد مورد نظر شما مناسب است، می‌توانید زیر همین مقاله سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان سپید آرنگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

ایران پومکس

 

 

5/5 - (65 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *